Hogyan zajlik egy terápiás óra?

A kapcsolatfelvételt követően először a gyermek szüleivel szoktam beszélgetni egy 60-90 perces ún. első interjún, ahol is megbeszéljük, hogy mik a problémák, tünetek, azok a történések, melyek a gyermek állapotát befolyásolhatták, eddigi diagnózisok, stb. 

Ezt követően, a megbeszélt napon és időpontban, a második órán találkozom a gyermekkel.

Ekkor kezdődik a terápia bevezető fázisa (5-6 alkalom), melyben a gyermek megismerkedhet a lóval (annak szokásaival, kezelésének szabályaival), a lovardával és velem. Ebben a bevezető időszakban nyílik lehetőségem arra, hogy a gyermek problémáját felmérjem, és pszichológiai diagnózist alkossak. 

Ezután a bevezető fázis után a szülőkkel ismét leülünk beszélgetni, megbeszéljük az eddigi tapasztalatokat, valamint megpróbáljuk a gyermek problémájának pszichés szempontú körvonalait felvázolni (meghatározzuk, hogy vajon milyen mélylélektani okok állhatnak a tünet hátterében). Ekkor dől el, hogy a gyermek számára javallt-e a terápia, mik a terápiás célok, illetve, hogy a szülők tudják-e biztosítani a heti rendszerességű terápiát. A terápiában a gyermek személye áll a fókuszban s nem a tünete, így a terápiás cél az, hogy az életkorának megfelelő működésmódot tudja elérni. A tünet a terápia során sokszor spontán eltűnik. 

A terápia tehát általában hetente (szükség esetén többször) meghatározott napon és időpontban zajlik. Az óra hossza 60 perc. Az óra menete a következő: 

  • Elsőként köszönünk a lónak, majd kihozzuk a boxából (szobájából) és megpucoljuk, felnyergeljük vagy kapaszkodót teszünk rá. 
  • Ezután a gyermek igényétől függően különböző tevékenységekre van lehetőség, pl.: a lóval való földi munka (a lovas a földről foglalkozik a lóval), lovaglás (ügetés, önálló vezetés lóhátról, tereplovaglás), szabad játék a lovardában kitett játékokkal lóháton vagy a földön. 
  • Az óra lezárásaképpen vagy a ló boxában vagy a lovarda egy meghatározott helyén búcsúzunk el egymástól.